15.02.2015 09:56

Serto - suomalaisille suunniteltua raikkautta

Kotimaisen Serto-pyykinpesuaineiden ilme on uudistunut. Hasan & Partnersin suunnittelema uudistus käsittää koko brändiviestinnän aina pakkauksista mainontaan ja kotisivuihin. Uuden konseptin ytimessä on kotimaisuus, sillä Serto kehitetään ja valmistetaan Suomessa juuri suomalaisiin olosuhteisiin ja suomalaisten makuun sopivaksi. Sertoa on valmistettu KiiltoCleanin Turun tehtaalla jo 50-vuotta. KiiltoClean on tällä hetkellä ainut täysin kotimainen pesuainevalmistaja.

Kotimainen Serto – suomalaisten arjessa jo 50 vuotta

Serto on vanhin Suomessa edelleen markkinoitava pesuainemerkki. Sen tarina alkaa 60–luvun alkupuolella, jolloin lanseerattiin vaativaan ammattikäyttöön suunnitellut Serto-pyykinpesuaineet. Uutta tuotesarjaa valmistettiin juuri valmistuneessa pesujauhetehtaassa Turun Räntämäessä, josta Serton pakkaukset tulevat nykyäänkin. Vuonna 1970 Serto lanseerattiin myös kuluttajille ja se ilmestyi päivittäistavarakauppojen hyllyille. Tällä hetkellä KiiltoClean on ainoa täysin kotimainen pesuainevalmistaja.

”Serto muistetaan jo ensimmäisen TV-mainoksen sinitaivaan poutapilvistä, naruilla liehuvasta puhtaasta pyykistä sekä sloganista: Sertoa sen olla pitää!” kertoo KiiltoCleanin kuluttajatuotteiden markkinointipäällikkö Merja Luostarinen. ”Sertolla on pitkät perinteet, jotka halusimme päivittää uudessa konseptissa tähän päivään. Viestinnän tavoitteena on tuoda esiin erityisesti Serton ainutlaatuista asemaa täysin suomalaisena brändinä hyvin kansainvälisesti kilpaillussa tuoteryhmässä. Tuotteet ja brändin viesti on suunniteltu juuri suomalaisten kuluttajien ja suomalaisten olosuhteiden ehdoilla.”

Suomalaisille suunniteltua raikkautta

Serto-pyykinpesuaineet on suunniteltu suomalaisten olosuhteiden ehdoilla, suomalaisiin tarpeisiin ja tottumuksiin sopivaksi. Ne on kehitetty mahdollisimman lempeäksi suomalaiselle vedelle, sillä niissä on käytetty juuri oikea määrä vedenpehmentimiä sopimaan Suomen erityisen pehmeään veteen. Serto-tuotteet ovat myös mahdollisimman ympäristöystävällisiä eivätkä ne sisällä fosfaattia tai zeoliittia, joka rasittaa sekä pyykinpesukonetta että tekstiilejä. Viestinnässä suomalaisille suunniteltua raikkautta tuodaan esiin kuvaamalla raikkaita hetkiä suomalaisessa luonnossa.

Monipuolinen valikoima tuotteita suomalaisiin tarpeisiin

Uudet Serto-pakkaukset erottuvat pyykinpesuainehyllyssä ainutlaatuisen raikkaalla ja modernilla designilla, joka lainaa aiheensa suoraan kauniista suomalaisesta luonnosta. Kuvamaailmassa ovat pääosassa karjalanruusut, jääkauden muovaamat kalliot, tuhansien järvien vesi, kesäiset kukkaniityt sekä huurrekukat hangella. Uusi design vahvistaa Sertolle tärkeitä arvoja: kotimaisuutta, tuulen raikasta tuoksua sekä luonnosta huolehtimista. Uuden pakkauksen myötä myös tuotteiden nimet muutetaan suomalaisiksi: esimerkiksi Colorista tulee Kirjo, Whitesta tulee Valko ja Blackistä Tumma.

Sertolla on kattava valikoima tuotteita kaikkiin suomalaisiin pyykinpesutarpeisiin. Kaikki tuotteet ovat zeoliitittomia ja fosfaatittomia. Pyykinpesunesteet ovat lisäksi nopeasti biohajoavia. Tuotevalikoimaan voi tutustua kotisivuilla www.serto.fi/tuotteet.

Linkit
Ei linkkejä.
Tunnisteet
sertokuluttajat

Viestinnän yhteystiedot

Satu Makkonen

Viestintäasiantuntija

+358406672226
satu.makkonen@kiilto.com

Laura Heinovaara

Viestintäpäällikkö

+358 50 5969424
laura.heinovaara@kiilto.com