02.12.2014 09:12

KiiltoClean uudistaa Serto-brändin

KiiltoClean uudistaa Serto-pyykinpesuaineiden ilmeen vuoden 2015 alusta. Hasan & Partnersin suunnittelema uudistus käsittää koko brändiviestinnän aina pakkauksista mainontaan ja kotisivuihin. Uuden konseptin ytimessä on kotimaisuus, sillä Serto kehitetään ja valmistetaan Suomessa juuri suomalaisiin olosuhteisiin ja suomalaisten makuun sopivaksi. KiiltoClean onkin tällä hetkellä ainut täysin kotimainen pesuainevalmistaja.

Kotimainen Serto – suomalaisten arjessa jo 50 vuotta

Serto on vanhin Suomessa edelleen markkinoitava pesuainemerkki. Sen tarina alkaa 60–luvun alkupuolella, jolloin lanseerattiin vaativaan ammattikäyttöön suunnitellut Serto-pyykinpesuaineet. Uutta tuotesarjaa valmistettiin juuri valmistuneessa pesujauhetehtaassa Turun Räntämäessä, josta Serton pakkaukset tulevat nykyäänkin. Vuonna 1970 Serto lanseerattiin myös kuluttajille ja se ilmestyi päivittäistavarakauppojen hyllyille. Tällä hetkellä KiiltoClean on ainoa täysin kotimainen pesuainevalmistaja.

”Serto muistetaan jo ensimmäisen TV-mainoksen sinitaivaan poutapilvistä, naruilla liehuvasta puhtaasta pyykistä sekä sloganista: Sertoa sen olla pitää!” kertoo KiiltoCleanin kuluttajatuotteiden markkinointipäällikkö Merja Luostarinen. ”Sertolla on pitkät perinteet, jotka halusimme päivittää uudessa konseptissa tähän päivään. Viestinnän tavoitteena on tuoda esiin erityisesti Serton ainutlaatuista asemaa täysin suomalaisena brändinä hyvin kansainvälisesti kilpaillussa tuoteryhmässä. Tuotteet ja brändin viesti on suunniteltu juuri suomalaisten kuluttajien ja suomalaisten olosuhteiden ehdoilla.”

Suomalaisille suunniteltua raikkautta

Uuden viestinnän ydin on kotimaisuus – miten Serto on suunniteltu suomalaisten olosuhteiden ehdoilla, suomalaisiin tarpeisiin ja tottumuksiin sopivaksi: ”Serto-pyykinpesuaineet on kehitetty mahdollisimman lempeäksi suomalaiselle vedelle, sillä niissä on käytetty juuri oikea määrä vedenpehmentimiä sopimaan Suomen erityisen pehmeään veteen. Tuotteet ovat myös mahdollisimman ympäristöystävällisiä eivätkä ne sisällä fosfaattia tai zeoliittia. Nestemäiset pesuaineet ovat lisäksi nopeasti biohajoavia. Jopa tuoksu on räätälöity suomalaisten makuun sopivaksi – raikkaaksi ja luonnolliseksi, ilman mitään keinotekoista tai vahvaa”, Merja Luostarinen kertoo. Viestinnässä suomalaisille suunniteltua raikkautta tuodaan esiin kuvaamalla raikkaita hetkiä suomalaisessa luonnossa.

Uusi konsepti alkaa näkyä vuoden 2015 alusta päivittäistavaraliikkeissä, Serton kotisivulla sekä ostetussa mediassa. Kyseessä on KiiltoCleanin mittavin lanseeraus vuosikymmeniin.

Monipuolinen valikoima tuotteita suomalaisiin tarpeisiin

Uudet Serto-pakkaukset erottuvat pyykinpesuainehyllyssä ainutlaatuisen raikkaalla ja modernilla designilla, joka lainaa aiheensa suoraan kauniista suomalaisesta luonnosta. Kuvamaailmassa ovat pääosassa karjalanruusut, jääkauden muovaamat kalliot, tuhansien järvien vesi, kesäiset kukkaniityt sekä huurrekukat hangella. Uusi design vahvistaa Sertolle tärkeitä arvoja: kotimaisuutta, tuulen raikasta tuoksua sekä luonnosta huolehtimista. Uuden pakkauksen myötä myös tuotteiden nimet muutetaan suomalaisiksi: esimerkiksi Colorista tulee Kirjo, Whitesta tulee Valko ja Blackistä Tumma.

Sertolla on kattava valikoima tuotteita kaikkiin suomalaisiin pyykinpesutarpeisiin. Kaikki tuotteet ovat zeoliitittomia ja fosfaatittomia. Pyykinpesunesteet ovat lisäksi nopeasti biohajoavia.

Pyykinpesunesteet

Serto Kirjo Pyykinpesuneste pitää tekstiilien värit kirkkaina, sillä se sisältää värisuojan. Serto Kirjolla saavutetaan ihanteellinen pesutulos jo alhaisissa pesulämpötiloissa. Miedosti hajustettu.

Serto Valko Pyykinpesuneste pitää vaaleat värit hohtavina myös usein toistuvassa pesussa. Se puhdistaa vaaleat tekstiilit tehokkaasti jo matalissa lämpötiloissa. Miedosti hajustettu.

Serto Tumma Pyykinpesuneste estää tummien vaatteiden nukkaantumista ja hoitaa kankaan pintaa. Pesun jälkeen pyykki on ihanan pehmeää. Serto Tumma saavuttaa ihanteellisen pesutuloksen jo alhaisissa pesulämpötiloissa. Miedosti hajustettu.

Serto Sportti Pyykinpesuneste on kehitetty erityisesti herkkien teknisten kuitujen puhdistukseen. Se pesee hellävaraisesti niin treenivaatteet, tuulta ja vettä hylkivät ulkoilupuvut kuin lastenvaatteetkin. Serto Sportin raikas tuoksu neutraloi tehokkaasti hienhajua ja värisuoja pitää tekstiilien värit kirkkaina.

Serto SilkkiVilla Hienopesuneste puhdistaa herkät kuidut hellävaraisesti, mutta tehokkaasti. Hyvin liukenevan ja huuhtoutuvan koostumuksen ansiosta se puhdistaa vahingoittamatta myös luonnonsilkin, villan ja vauvanpyykin. Miedosti hajustettu.

Pyykinpesujauheet

Serto Kirjo Pyykinpesujauhe pitää tekstiilien värit kirkkaina, sillä se sisältää värisuojan. Se sopii 40-95 asteen pesuohjelmiin. Miedosti hajustettu.

Serto Ultra Yleispyykinpesujauhe on Serto-sarjan vanhimpia tuotteita. Tämä klassikkosopii sekä kirjo- että valkopyykille, sillä sen valkaisuaine aktivoituu 60 asteessa. Suosittelemme, että kirjopyykki pestään alle 60 asteessa ja valkopyykki vähintään 60 asteessa. Hajusteeton.

Huuhteluaineet

Serto Pehmeä ja Serto Raikas Huuhteluaineet tekevät pyykistä hyväntuoksuisen ja pehmeän sekä helpottavat silittämistä tai mankelointia. Huuhteluaine nopeuttaa myös pyykin kuivumista ja poistaa synteettisistä kuiduista sähköisyyden. Miedosti hajustetut.

Tahranpoistoaine

Serto Tahranpoisto poistaa vaikeat tahrat, kuten voikukka-, ruohovihreä-, hedelmä-, jauhelihakastike-, rasva-, mehu- ja moottoriöljytahrat vesipesun kestäviltä tekstiileiltä.

Painokelpoiset kuvat: http://www.serto.fi/yritystiedot/lehdisto/

Lisätietoja: Minna Dementjeff, viestintäspesialisti, minna.dementjeff@kiiltoclean.fi, puh. 0405102218

www.kiiltoclean.fi

Linkit
Ei linkkejä.
Tunnisteet
sertokuluttajat

Viestinnän yhteystiedot

Satu Makkonen

Viestintäasiantuntija

+358406672226
satu.makkonen@kiilto.com

Laura Heinovaara

Viestintäpäällikkö

+358 50 5969424
laura.heinovaara@kiilto.com